Έρχεται το barcode σε εφημερίδες και περιοδικά

Έρχεται το barcode σε εφημερίδες και περιοδικά

Τι αλλάζει στα έντυπα με την καθιέρωση του barcode.

Την καθιέρωση της ειδικής σήμανσης γραμμωτού κώδικα (barcode) σε όλα τα έντυπα, εφημερίδες κι περιοδικά προωθούν από κοινού το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. Το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ενέκρινε την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2018, με προϋπολογισμό 15,6 εκατ. ευρώ ενώ στο προσεχές διάστημα αναμένεται και η δημοσίευμα του τεύχους της προκήρυξης του διαγωνισμού.

Το έργο, που έχει ως αντικείμενο τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων πώλησης του ημερήσιου και περιοδικού Τύπου από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ), προβλέπει μεταξύ άλλων:

1. Την ανάπτυξη κεντρικού πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα διαχειρίζεται η ΓΓΕΕ.

2. Την ανάπτυξη λογισμικού για φορητή συσκευή, τύπου tablet, η οποία θα επιτρέπει στα σημεία πώλησης να καταχωρίζουν τις παραγγελίες τους, να σαρώνουν το barcode των εντύπων κατά την παραλαβή, πώληση και επιστροφή τους και να βλέπουν στατιστικά στοιχεία για τις πωλήσεις τους. Η εφαρμογή θα διασυνδέεται με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα της ΓΓΕΕ για την αποστολή των στοιχείων.

3. Την προμήθεια δέκα χιλιάδων ασύρματων φορητών υπολογιστικών συσκευών, τύπου tablet, με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας 3G/4G.

4. Την προμήθεια δέκα χιλιάδων ασύρματων φορητών σαρωτών γραμμωτού κώδικα, οι οποίοι θα συνδέονται ασύρματα με τις φορητές υπολογιστικές συσκευές.

5. Την προμήθεια δέκα χιλιάδων συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας 3G/4G για 36 μήνες.

6. Την παροχή εκπαίδευσης στους χρήστες των συσκευών και του λογισμικού.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ανέφερε σχετικά: «Με την καθιέρωση του barcode στις εφημερίδες και τα περιοδικά, διασφαλίζεται η διαφάνεια στις κυκλοφορίες των εντύπων, καθίσταται πιο διαφανής και δίκαιη η διανομή της δημόσιας διαφημιστικής δαπάνης, διευκολύνονται οι όροι του ανταγωνισμού στην ιδιωτική διαφημιστική δαπάνη, πατάσσονται πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και αποφεύγονται φαινόμενα φοροδιαφυγής. Η Πολιτεία πράττει το καθήκον της. Ενισχύει τη διαφάνεια και την ισονομία. Τύπος με “καπέλα” δεν μπορεί να υπάρξει. Και δεν θα υπάρχει από εδώ και πέρα».