Ποιοι κρύβονται πίσω από τις δημοσκοπήσεις - Τα τελευταία γκάλοπ όλων των καναλιών

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις δημοσκοπήσεις – Τα τελευταία γκάλοπ όλων των καναλιών

Με ποιες εταιρείες συνεργάζονται τα ελληνικά κανάλια και τι αποτελέσματα έβγαλαν οι τελευταίες τους δημοσκοπήσεις.

Στις 26 Μαΐου και στις 2 Ιουνίου οι Ελληνες ψηφίζουν για αυτοδιοικητικές και ευρωπαϊκές εκλογές. Το πολιτικό στοίχημα των δεύτερων, μεγάλο, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νέα Δημοκρατία τις προβάλλουν ως… test event ενόψει των βουλευτικών – όποτε αυτές γίνουν.

Την Κυριακή, 26 Μαΐου, τα ιδιωτικά κανάλια θα προβάλλουν και τα exit polls, ακριβώς στις 19:00. Κάθε κανάλι συνεργάζεται και με διαφορετική εταιρεία οπότε έχει ενδιαφέρον και τα τελευταία γκάλοπ που παρουσίασαν για τα κόμματα, πάντα για τις Ευρωεκλογές.

Η ΕΡΤ δεν θα έχει δικό της exit poll αλλά θα έχει καλεσμένο τον πιο έμπειρο εκλογικό αναλυτή, Ηλία Νικολακόπουλο, στο δικό της πάνελ.

Open και Alco

Στις πρώτες εκλογικές αναμετρήσεις, στη σύντομη ιστορία του, το Open θα συνεργαστεί με την Alco έχοντας καλεσμένο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Κώστα Παναγόπουλο.

Ο Παναγόπουλος δημιούργησε την Alco τo 1989 και τη διευθύνει μέχρι σήμερα, έχοντας πάντα την τελική ευθύνη για το σχεδιασμό και την ανάλυση όλων των ερευνών (ποσοτικών και ποιοτικών), ενώ παλιότερα συνεργάστηκε με ΑΝΤ1, ALPHA, Alter και «Πρώτο Θέμα».

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις δημοσκοπήσεις - Τα τελευταία γκάλοπ όλων των καναλιών

Στις 6 Μαΐου η τελευταία δημοσκόπηση της Αlco ενόψει Ευρωεκλογών έδινε 25,3% στη ΝΔ και 19,4% στον ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθούσαν ΧΑ με 5,5%, ΚΙΝΑΛ με 5% και ΚΚΕ με 4,8% ενώ οι αναποφάσιστοι έφταναν στο 16,2%.

ΑΝΤ1 και Marc

Την πολυετή του συνεργασία με τη Marc συνεχίζει ο ΑΝΤ1 και καλεσμένος στις 26 Μαΐου θα είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θωμάς Γεράκης.

Η Marc δημιουργήθηκε το 2005 από τον Γεράκη και τη Σοφία Τσιλιγιάννη, άλλοτε παρουσιάστρια δελτίων ειδήσεων του ΑΝΤ1, του MEGA και της ΕΡΤ. Ο Γεράκης υπήρξε γενικός διευθυντής της ΚΑΠΑ Research (1991-05) είχε την ευθύνη του σχεδιασμού, της υλοποίησης και της επιστημονικής επιμέλειας του συνόλου των ερευνητικών προγραμμάτων. Η Marc στις Ευρωεκλογές του 2014 είχε αναλάβει το επικοινωνιακό κομμάτι της ΔΗΜΑΡ.

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις δημοσκοπήσεις - Τα τελευταία γκάλοπ όλων των καναλιών

Στις 15 Μαΐου δημοσιεύτηκε η τελευταία δημοσκόπηση της Marc στον ΑΝΤ1 και παρουσίασε στο 29,3% τη ΝΔ, στο 21,7% τον ΣΥΡΙΖΑ κι ακολούθησαν ΚΙΝΑΛ με 6,3%, ΧΑ με 6%, ΚΚΕ με 5,1% και 12% είχαν οι αναποφάσιστοι.

Star και MRB

Με την MRB συνεργάζεται το Star και το βράδυ των Ευρωεκλογών θα σχολιάζει ο επικεφαλής της Δημήτρης Μαύρος.

Η MRB από  το 1969 μέχρι σήμερα έχει  συμβάλλει σημαντικά στην εξέλιξη της έρευνας αγοράς στην Ελλάδα κατέχοντας πάντα μία από τις ηγετικές θέσεις στον κλάδο. Ο Μαύρος παλιότερα ήταν στη Spot Thomson αναλαμβάνοντας τις προεκλογικές εκστρατείες της ΝΔ ενώ συνεργάστηκε με δύο πρωθυπουργούς: Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά. Ηταν η πρώτη εταιρεία που καθιέρωσε τις εξαμηνιαίες «τάσεις».

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις δημοσκοπήσεις - Τα τελευταία γκάλοπ όλων των καναλιών

Η τελευταία δημοσκόπηση της MRB για το Star δημοσιεύτηκε στις 9 Μαΐου, με τη ΝΔ στο 30,2%, τον ΣΥΡΙΖΑ στο 22,8% κι ακολούθησαν ΚΙΝΑΛ με 6,5%, ΧΑ με 6,2%, ΚΚΕ με 6,1% και 11,3% ήταν οι αναποφάσιστοι.

Alpha και Metron Analysis

Ο διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis, Στράτος Φαναράς, παραμένει σταθερά συνεργάτης του πρώτου καναλιού σε τηλεθέαση, του Alpha.

H Metron Analysis iδρύθηκε το 1996 επί ημερών διακυβέρνησης Σημίτη, με όραμα την τεκμηρίωση και την καινοτομία στο χώρο της έρευνας και της ανάλυσης. Αρχικά συνεργάστηκε με τo PASOK αλλά έκτοτε η εταιρεία του Φαναρά διεύρυνε το πελατολόγιό της και σε άλλους πολιτικούς χώρους.

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις δημοσκοπήσεις - Τα τελευταία γκάλοπ όλων των καναλιών

Στην τελευταία της δημοσκόπηση, στις 19 Απριλίου, η Metron Analysis… έβγαλε 27,2% για τη ΝΔ ενόψει Ευρωεκλογών, 19,9% για τον ΣΥΡΙΖΑ, κι ακολούθησαν το Κίνημα Αλλαγής με 6,6%, το ΚΚΕ με 5,8% και η XA με 4,6% ενώ οι αναποφάσιστοι έφταναν το 11,1%.

ΣΚΑΪ και Pulse 

Ο γενικός διευθυντής της Pulse, Γιώργος Αράπογλου, θα είναι στο πάνελ του ΣΚΑΪ την ημέρα των εκλογών σχολιάζοντας το exit polls, με το κανάλι να μην έχει πλέον την Public Issue, ως συνήθιζε τα προηγούμενα έτη (ήταν μάλιστα η μόνη που το 2012 είχε προβλέψει τη μεγάλη άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ).

Η Pulse ιδρύθηκε τo 2006 και ο Αράπογλου εισήγαγε στον χώρο τον μεγάλο αριθμό των ερωτώμενων, με χαρακτηριστικές τις δημοσκοπήσεις του 2014 που έφταναν ως και 5.000 ερωτηθέντες.

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις δημοσκοπήσεις - Τα τελευταία γκάλοπ όλων των καναλιών

Η τελευταία δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΪ δημοσιοποιήθηκε στις 22 Απριλίου με τη ΝΔ στο 29,5%, τον ΣΥΡΙΖΑ στο 21,5% κι ακολούθησαν ΚΙΝΑΛ αλλά και ΧΑ έχοντας από 7%, το ΚΚΕ με % και 12,5% ήταν οι αναποφάσιστοι.