Μια απίστευτη εξέλιξη για το μέλλον των τηλεοπτικών δικαιωμάτων

Μια απίστευτη εξέλιξη για το μέλλον των τηλεοπτικών δικαιωμάτων

Πώς αλλάζουν τα δεδομένα.

Το ποδόσφαιρο αναπτύχθηκε, παγκοσμίως, τη δεκαετία του ’90.

ίδρυση του Champions League και τα χρήματα που άρχισε να δίνει στις μεγάλες ομάδες, αύξησαν ραγδαίως τα έσοδα των συλλόγων, απόρροια της τεράστιας τηλεοπτικής ζήτησης που άρχισε να έχει καθετί αθλητικό και, δη, ποδοσφαιρικό. Ινδάλματα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν, ωστόσο μπροστά είχε μπει η ομάδα – και μετά ο παίκτης.

Η αξία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων έφτασε σε απίθανα ύψη τα επόμενα χρόνια ώστε, στις μέρες μας, μια νεοφώτιστη στην αγγλική Premier League να βγάζει όσα… κοστολογείται στη μιντιακή αγορτά ολόκληρη η ελληνική Super League! Επιασε, άραγε, ταβάνι; Ετσι δείχνει…

Με την παράλληλη εξέλιξη της τεχνολογίας και των social media, έγινε συνάμα προσφιλής τακτική στους fans να παρακολουθούν, όχι τόσο τις ομάδες, αλλά τα ινδάλματά τους από… κοντά. Και όχι τόσο εν δράσει, όσο εκτός αυτής.

Ερευνα ανέφερε ότι, φερ’ ειπείν, οι ακόλουθοι του Κριστιάνο Ρονάλντο στο Instagram προτιμούν να βλέπουν stories και μικρά βίντεο από τον Πορτογάλο σταρ όταν μπαίνει ή ότι βγαίνει από το γήπεδο, ή ακόμη και σε προσωπικές στιγμής, παρά την ώρα που αγωνίζεται. Ευλόγως, τεράστια δυναμική συλλόγων, που έχουν γίνει παγκόσμια trends, όπως η Ρεάλ, η Μπαρτσελόνα, η Γιουβέντους, η Παρί, η Μπάγερν, η Σίτι και η Λίβερπουλ αποτυπώνεται και στις εμπορικές συμφωνίες που υπογράφουν, οι οποίες είναι αυξημένες και ελέω των social media των αστέρων τους.

Τι ακολουθεί; Κάτι πρωτόγνωρο, σύμφωνα με πρόσφατη αποκάλυψη του Τζόρτζιο Ρίτσι.

Ο επικεφαλής εσόδων της Γιουβέντους υποστήριξε ότι οι νέες γενιές φιλάθλων του ποδοσφαίρου έχουν, σταδιακά, πάψει να ενδιαφέρονται για live μεταδόσεις αγώνων και προτιμούν αφενός παρασκηνιακές εικόνες και βίντεο, αφετέρου μικρής διάρκειας highlights!

Είναι άραγε τούτο το τέλος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, όπως τα γνωρίζαμε;