Κορωνοϊός: Τα ελληνικά ΜΜΕ στο ύψος των περιστάσεων

Ο ρόλος των δημοσιογράφων στην κρίση της πανδημίας.

Ο τομέας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ήταν από εκείνους που επλήγησαν βάναυσα από τη δεκαετή κρίση.

Εφημερίδες και ιστοσελίδες έκλεισαν, εκατοντάδες δημοσιογράφοι έμειναν χωρίς δουλειά και στράφηκαν σε άλλες επαγγελματικές διόδους. Τη θέση της εφημερίδας έχει πάρει πλέον η ιστοσελίδα με δεκάδες ενημερωτικές σελίδες να προσφέρουν 24ωρη διαδραστική ενημέρωση.

Οι ειδήσεις συνδυάζονται πλέον από εικόνες, βίντεο και ήχο προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη και πιο σφαιρική ενημέρωση. Σε περιπτώσεις μείζονος κοινωνικού ενδιαφέροντος όπως είναι η εποχή που ζούμε με την εξάπλωση του κορωνοϊού οι λειτουργοί της δημοσιογραφίας φέρουν ένα τεράστιο φορτίο.

Ο κίνδυνος των fake news παραμένει μεγάλος αφού οι πληροφορίες είναι τόσες που παραμένει δύσκολο να τις διασταυρώσεις.

Πρόσφατο παράδειγμα η εκπομπή του Νίκου Μάνεση όπου οι υπεύθυνοι παρασύρθηκαν από μήνυμα τηλεθεατή και μετάδωσαν λανθασμένο βίντεο. Ακόμη και τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου όπως είναι οι New York Times πέφτουν σε τέτοιου είδους σφάλματα όπως έγινε και πρόσφατα.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα ελληνικά ΜΜΕ επιδεικνύουν ένα σοβαρό προφίλ τις κρίσιμες αυτές ώρες. Με έκτακτα δελτία και ενημερωτικές εκπομπές η δημοσιογραφία έχει κάνει μέχρι στιγμής το καθήκον της. Στο πλαίσιο που αυτό είναι δυνατό ασφαλώς.

Χωρίς φανφάρες, χωρίς κινδυνολογίες, δίνει λόγο στους πλέον ειδικούς αφού φυσικά μιλάμε για ένα αυστηρά ιατρικό ζήτημα. Η ροή των ειδήσεων δε σταματά στις ενημερωτικές ιστοσελίδες που είναι στις επάλξεις 24 ώρες το 24ωρο. Κάθε καινούργια πληροφορία είναι στο… πιάτο εντός ελάχιστων δευτερόλεπτων προκειμένου το κοινό να καταφέρει να ενημερωθεί έγκυρα και έγκαιρα όπως άλλωστε πρέπει να είναι και ο κανόνας.

Τα ελληνικά ΜΜΕ έχουν σταθεί στα ύψος των περιστάσεων και οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε. Αναλογιζόμενοι ίσως για πρώτη φορά οι δημοσιογράφοι την ευθύνη που έχουν απέναντι στο κοινό τους.